Mini paj - bacon och broccoli

Käraste mormor bjöd familjen på dessa mini pajer sist vi var hemma där på middag. Tyckte att det var riktigt smart att använda muffinsformarna till detta ändamål så mamma beslöt sig för att prova det till middag igår..
 
Borde passa för er som kör LCHF om jag inte har fel?
 
 
 
12 st
 
Fyllning:
1 paket bacon
ca en näve broccoli
ca 2 dl prästost (eller valfri annan ost)
 
- Sätt på ugnen på 175/200 C beror på hur kraftfull ugn ni har, ta det som ni vet brukar passa när ni gör paj. Jag körde på 175 C)
- Smöra formarna
- Lägg i bacon & broccoli
- Lägg i osten
 
Äggstanningen:
6 st ägg
5 dl grädde/mjölk (jag tog 4 dl grädde och 1 dl mjölk)
Salt & vitpeppar (här valde jag att inte ta så mycket salt iom att baconet är så salt i sig)
 
- Blanda ägg & mjölk i en skål och krydda sedan med salt & vitpeppar
- Redo att hälla över fyllningen
- Grädda i mitten av ugnen i ca 20-25 minuter (samma här, allt beror på hur kraftfull ugnen är. Ibland kanske det passar bättre att använda nedre delen av ugnen).

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0